Cryostasis: Sleep of Reason
Korku sosuyla tazelenmiş veya yeni bir havaya bürünmüş bir şekilde sunum yapan FPS’lere dâir bir sıkıntı içerisindeyiz ama, anlamadık gitti vallahi. Şöyle bir düşünüyorum da, hatırladığım son oyunların başında Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth geliyor. 2006 yılının bir yapımı olan ve basit grafikleri, konusu ile vasatı zoraki aşan bir oyun olarak anımsanan Call of Cthulhu’nun bu son oyunu, içeriği göz önüne alındığında Cryostasis’le yakın bir paralellik gösteriyor. Bugünlerde yapılan resmi açıklamalar ve yayınlanan yeni ekran görüntüleri dikkatimizi çekince, siz de az buçuk bilgi sahibi olun istedik ki, korku içerikli vuruş oyunları müptelâsı arkadaşlarımızın “Eyvallah hacım,” gibi deyimler içerisine girdiğini duyar gibiyiz. Garipten mi geliyor yoksam?
CİNAYETİN GÖZLERİ
Basit diyerek aşağıladığım konusu yüzünden Call of Cthulhu biraz geri duruyor senaryo olayında. Cryostasis ise ön plana çıkmak istiyor, debeleniyor. Zira, daha sonra hakkında konuşacağımız görselleri, oluşturabileceği karizmanın altını üstüne getiriyor. Neyse efendim… oyunun elimizdeki tek videosu olarak da dikkat çeken E3 2007 tanıtımında da tanımlaması hoş bir şekilde yapılan North Pole, bir diğer deyişle Pole 21, barındırdığı birçok belâ ile karakterimiz Alexander Nesterov’un uğrak yeri olacaktır. 1968 yılına geri döneceğimiz oyunda Alex, North Wind, yani Kuzey Rüzgârı gizemini çözmeye çalışacak. Kuzey karmaşasından da çaktığınız köfte şudur ki, oyunumuz buzların, buzkıranların arasında geçecek; kutuptayız. Bir yandan soğuk ile savaşan, öte yandan da mekândaki gizemi çözmeye çalışan Alex’in bir diğer problemi de soğuktan ya da başka bir nedenden (!) kendini kaybeden yaratıklaşmış insanlar. Oyunu farklılaştıran en önemli nokta ise, bu yaratıklara karşı kullanabileceğimiz ‘Mental Echo’ yeteneği. Kısaca ME, ölülerin son anlarını yaşama olanağı sağlıyor. Doğru yaklaşım aslında bu son anları ‘yaşamak’ değil, ‘anımsamak’; ancak yapılan diğer bazı açıklamalarda görüyoruz ki, bu ölülerin hatalarını düzeltme şansımız da varmış.
Oyunu sıkı bir FPS olarak hayâl etmek gibi bir gaflet içerisine düşmeyin. Tahmin ettiğiniz üzere basit bir oynanışı, üzerinize paldır küldür ve bodoslama gelecek olan düşmanları ile fevkalâde bayat bir yapısı olacak Cryostasis’in. Bunun yanında grafiksel anlamda da yeni nesil görsellerin yakınlarından dahi geçemeyeceği için yüzüne bakılmaz bir şey olacak. Sövüp sayarak bitirdiğimiz yazının genelinde edindiğiniz izlenimin oyunun berbat bir şey olacağı yönünde titrediğini hissediyorum; fakat sakin olun dostlarım, sinire veyahut strese gerek yok. Cryostasis: Sleep of Reason bir korku-aksiyon, bu türün tarzı budur ve hep bu olacaktır. Türün takipçisi arkadaşlar için elbette denemeye değer… sanırım. Bu arada, çıkış tarihi olarak sadcece '2008' işaret ediliyor... şimdilik.
… 
|